Tendències | Auge dels aliments vegetals als restaurants

D'acord amb un estudi publicat per The Good Food Institute.

The Good Food Institute ha publicat recentment un informa en què fa palès un notable creixement de la presència dels aliments vegetals als menús dels nostres restaurants. Sembla que la “febre veggie” és molt més que això i que busca el seu lloc a la gastronomia.

L’aposta pels aliments d’origen vegetal no ha deixar de ser una tendència, la qual alguns auguraven passatgera (“la febre veggie”), per convertir-se en tota una realitat. L’adopció d’hàbits de vida saludables afecta un munt d’aspectes i cercles, però l’alimentació és un dels protagonistes d’aquest new mood. La promoció de la ingesta de fruites i verdures de manera diària i la creuada contra els ultra processats està causant efecte en la població; tant és així que, cada dia més, augmenta el número de vegetarians i de vegans al món. En aquesta última realitat, però, tenen molt a veure els moviments animalistes i/o ecologistes.

Sigui com sigui, cal prestar atenció al fet que els aliments d’origen vegetal cada cop estan més instaurats en les nostres vides i als nostres restaurants: els entrants d’un 55% dels restaurants avaluats en un estudi de The Good Food Institute són completament vegetals. També, cada cop més, els restaurants estudien com incorporar substituts de la carn o del peix vegans; de fet, les cartes dels restaurant ja comencen a deixar veure aquest tipus d’opcions.

El mercat apunta que el 50% de millennials consumeixen al menys un cop a la setmana un substitut vegà i que les vendes d’aquest tipus de productes suposen més d’un 10% del total del mercat d’aliments; un percentatge que, auguren, no deixarà d’augmentar.

Els més reticents, cal afegir que incorporar opcions vegetarians o veganes en el menú no té cap efecte sobre la clientela habitual; una persona que ha decidit conscientment ser omnívora se saltarà qualsevol secció vegetariana o vegana. És a dir, disposar d’aquest tipus de plats en la cara no afegeix fricció de cara al consumidor no vegà/vegetarià i, per contra, atraurà a aquest percentatge que sí busca aquest tipus d’opcions.

Veient l’auge d’aquest tipus de productes alimentaris no ens estranya que als menús cada  cop apareguin més verdures, plats amb ingredients d’origen vegetal, etc. Nosaltres t’oferim un ventall molt ampli de productes perquè puguis donar resposta a les necessitats de tot tipus de clients. Consulta el nostre catàleg!