3 idees per celebrar el Dia dels Enamorats al teu restaurant

Estratègies de marketing gastronòmic: com aprofitar la estacionalitat

Sabies que el 42% dels teus clients potencials celebrarà el Dia dels Enamorats al seu restaurant preferit? I que el 21% d’ells escollirà un local amb ambient romàntic per festejar aquesta data? I que el 13% de la clientela potencial es decantarà per un restaurant que ofereixi un menú especial o compti amb una promoció atractiva? D’acord amb un estudi de El Tenedor, el 70% dels enquestats confirma que celebrarà el Dia dels Enamorats sopant en un restaurant. Per què no fas que sigui el teu?

 

Aprofitar les dates especials per portar a terme estratègies de marketing gastronòmic s’estableix actualment no només com una tendència, sinó també com una idea boníssima. Els temes estacionals (Nadal, dia de la mare/pare, Sant Joan...) poden servir-nos de trampolí per impulsar una campanya específica que ens ajudi a incentivar les vendes dels nostres productes i/o serveis. De la mateixa forma, i d’acord amb l’opinió dels professionals en marketing estacional, posicionar la marca en la ment del consumidor en aquests dies pot resultar clau a l’hora de contribuir a la fidelització dels clients.

 

Així, has pensat en com pot ajudar-te la celebració del Dia dels Enamorats a l’hora d’omplir totes les taules del teu local? Avança’t a la teva competència aprofitant l’ocasió i guanya nous clients. Com? Celebrant un esdeveniment concret, dissenyant un menú especial, promocionant determinats productes i/o plats... Us donem algunes idees!

 

  • Un record perfecte. Vet aquí una molt bona idea: prepara un photocall en un racó del teu restaurant per a què els teus clients puguin fer-se fotos i portar-se així un bon record de la cita; pots animar-los a compartir-les a través de les xarxes socials, amb un # específic o etiquetant-te. Pots anar més enllà contractant un fotògraf professional que s’encarregui de fer les fotos o ficant una màquina “fotomatón”. Això sí, no oblidis anunciar-lo amb antelació perquè la promoció arribi a oïdes de tothom i el restaurant s’ompli aquella nit!

  • Una temàtica diferent: El més típic és decorar el local amb roses, globus i cors, tot molt romàntic, sí, però... per què no oferir una temàtica diferent? Romàntica, però diferent. Dissenya un sopar temàtic inspirat, per exemple, en pel·lícules romàntiques o decora el local amb frases mítiques extretes dels clàssics de la gran pantalla: ““Quiero que seas tú la última persona con la que hable antes de dormirme por las noches” (Cuando Harry encontró a Sally); “Para mí, tú eres perfecta” (Love Actually); “No dejaré que nadie te arrincone” (Dirty Dancing); “Tengo que decirle que me ha hechizado en cuerpo y alma y que la amo, la amo, y que no quiero estar sin usted” (Orgullo y Prejuicio); “Bésame, bésame como si fuera la última vez” (Casablanca).

  • Esdeveniment o menú especial: Què t’assemblaria organitzar un taller de cuina per a parelles? Celebrar el Día dels Enamorats d’una forma distinta podria cridar l’atenció de nous clients. El mateix passa amb els menús especials, una promoció amb descomptes o fins i tot un còctel de benvinguda o un detallet (bombons, copa de cava9) per a les parelles. Imaginació al poder!

 

I facis el que facis, aposta sempre per un bon producte. A Geland t’oferim sempre la millor qualitat i el millor preu, així us enamorem. Consulta el nostre catàleg i feliç Dia dels Enamorats!

 

Via | Escola de marketing gastronòmic / El Financiero